Aroundtown is de grootste commerciële vastgoedonderneming in Duitsland en de 3e grootste in Europa (op basis van marktkapitalisatie). De belegger investeert in topsteden en metropolen in Duitsland, Nederland en de UK. Het bedrijfsmodel van Aroundtown is gericht op de aankoop, herpositionering en optimalisering van kantoor- en hotelvastgoed. Als ‘add-value’ belegger richt Aroundtown zich op het verwerven van onderbeheerd vastgoed, met een sterk opwaarts potentieel. Door herpositioneringen en operationele verbeteringen tracht Aroundtown het potentieel van de objecten te benutten. Deze duurzame bedrijfsstrategie zorgt ervoor dat er ook een belangrijke bijdrage kan worden geleverd aan ecologische en sociale duurzaamheid in de steden waarin wordt geïnversteerd en geopereerd.
Het belangrijkste doel van de strategie is waarde te creëren uit bestaand vastgoed door renovatie en upgrades uit te voeren. Met de aanpak van herpositionering en beheer ondersteunt Aroundtown de overgang naar een energieneutrale en koolstofarme economie, waarin zuining wordt omgesprongen met (hernieuwebare) energiebronnen. De duurzaamheidsactiviteiten van Aroundtown zijn verdeeld over vijf aandachtsgebieden:
- 1. Huurders
- 2. Werknemers
- 3. Milieu
- 4. Maatschappij
- 5. Governance