Op uitnodiging van DGBC vertelt Ambachtsheer tijdens PROVADA aan interviewer Lars Sørensen wat zijn bedrijf doet om de klimaatdoelstellingen voor 2050 te halen. Van die 1.500 werknemers is Croonwolter&dros er namelijk ook nog eens ongeveer zestig aan het trainen om klanten te helpen hun gebouwen duurzamer in te richten en op die manier te voldoen aan de Paris Proof doelstellingen. “Wij beheren 7.000 gebouwen waarvan we de gebruikers allemaal gratis gaan adviseren om te verduurzamen naar minimaal het C-label. Het project noemen we dan ook C-the Change. Dat doen we vooral op het gebied van techniek, want daar zijn we goed in."
C-the Change
Onderdeel van de campagne C-the Change is een scantool om een gebouw te analyseren. Die scan is dus gratis voor klanten. Aan de campagne hangt een platform waarop klanten allerlei informatie en hulpmiddelen kunnen vinden voor de transitie naar een C-label. “De campagne is gestart vanuit het C-label van ‘C-the change’ maar het staat ook voor de C van Croonwolter&dros”, vertelt Ambachtsheer enthousiast.
Met die actie draagt Croonwolter&dros een steentje bij aan het behalen van de klimaatdoelstellingen. Iets waar Ambachtsheer niet mee wil wachten: “Ik denk dat we weten dat we als maatschappij al een aantal jaren achterlopen. We moeten nu echt aan de slag.” Toch ziet hij niet alleen maar somber in: “We moeten niet onderschatten dat de beweging er al is en meer dan een aantal jaren geleden. De versnelling is zeker al gaande.”
Signaal uit klantenbestand
Croonwolter&dros gaat daarin mee. Dat komt ook uit het klantenbestand. “Wij hebben natuurlijk geregeld marktonderzoek van wat onze klanten van ons verwachten. Op nummer één staat verduurzaming”, besluit Ambachtsheer.