Marktonderzoek 2016: DGBC staat voor inhoud en kwaliteit

Inhoud, kwaliteit en niet-winstgedreven, dat zijn de belangrijkste kenmerken die aan DGBC worden toegeschreven. Dit blijkt uit het participantenonderzoek dat DGBC onlangs deed. DGBC voerde het onderzoek uit om inzicht te krijgen in de tevredenheid van participanten en om de wensen en behoeften in kaart te brengen.

Van de in totaal 365 participanten van DGBC hebben 176 personen de enquêtes ingevuld. Daarmee is het onderzoek representatief. Participanten waarderen DGBC gemiddeld met een 7,1. Uit het onderzoek blijkt verder dat BREEAM-NL hoog scoort op betrouwbaarheid en onafhankelijkheid.

Wensen en suggesties

Als het gaat om de verschillende rollen die DGBC vervult, komt naar voren dat de rol Certificeren het meest wordt ingezet door DGBC Participanten. Tegelijkertijd voorziet het communicatieplatform, de netwerkfunctie en de evenementen van DGBC in een behoefte.

53% van de respondenten ziet graag dat DGBC nog meer de samenwerking op zoekt met de overheid. Bijna de helft van de DGBC Participanten wil nog actiever meewerken aan de missie en doelstellingen van DGBC binnen de verschillende adviesgroepen en kopgroepen. DGBC is blij met de hoge betrokkenheid van de achterban. De suggesties zullen mee worden genomen in het jaarplan van 2017. 

Uitvoering

Het participantenonderzoek vond de afgelopen maanden plaats en werd uitgevoerd door Raveena Soerdjbali (student Rotterdam Business School) met ondersteuning van Ferdinand Wieman (Marketingmanager DGBC). Het onderzoek wordt elk jaar herhaald. DGBC dankt alle respondenten voor hun medewerking aan dit onderzoek. 

Gerelateerd

Klop Beheer ziet zichzelf als voorlichter. ‘Wij zitten aan de knoppen en soms willen we daarmee een punt maken’

Klop Beheer ziet zichzelf als voorlichter. ‘Wij zitten aan de knoppen en soms willen we daarmee een punt maken’

Deel jouw Paris Proof-tool via DGBC

Deel jouw tool voor CO2-reductie

CSRD biedt kansen en uitdagingen voor bedrijven – Inzichten van ervaringsdeskundigen

CSRD biedt kansen en uitdagingen voor bedrijven – Inzichten van ervaringsdeskundigen