Dutch Green Building Council is verheugd met het feit dat ABN AMRO zich opnieuw aan de week verbindt. “Vanaf de eerste editie van de DGBW is ABN AMRO een trouwe partner geweest”, aldus DGBC-directeur Annemarie van Doorn. “Er is letterlijk sprake van een duurzame relatie.”
De negende editie van de Dutch Green Building Week heeft als hoofddoel om te laten zien welke belangrijke rol duurzame gebouwen spelen in gezondere, duurzamere gemeenschappen.
#HETKANWEL
“Samen met onze achterban laten we deze week de mogelijkheden zien op het gebied van CO2-reductie, circulariteit, gezondheid en klimaatadaptatie”, vervolgt de DGBC-directeur. “Hiermee hopen we de bouw- en vastgoedwereld inspireren maar vooral te activeren. We laten zien dat verduurzamen niet alleen noodzakelijk is, maar ook mogelijk.” ABN AMRO heeft volgens Van Doorn de lat hoog gelegd.
Sectorbanker Bouw en Vastgoed bij ABN AMRO, Petran van Heel legt uit: “Ons paviljoen op de Zuidas, CIRCL, heeft onze circulaire ambitie vorm gegeven. De opgebouwde kennis benutten we uiteraard in onze organisatie, we delen het actief in partnerships en we bouwen verder met onze relaties. Onze duurzaamheidsambitie Missie2030 hebben we verhoogd naar de Paris Proof-norm. Met onze partners hebben we de eerste concrete projecten in onze portefeuille afgerond. Paris Proof? #hetkanwel!”
Partners DGBW
Naast ABN AMRO (hoofdsponsor) ondersteunen AM en Rockwool (Themapartners Circulariteit), Arcadis, Bouwinvest. Edge, ING, Innax, Vattenfall, Signify, TNO en Unica (Themapartners Paris Proof) de Dutch Green Building Week. Vastgoedjournaal en Property NL zijn mediapartners en Spant!, CFP en KONE zijn officiële Supporters. Op www.dgbw.nl is meer informatie te vinden over de week, het aanmelden van activiteiten en de sponsorpakketten.
Themadagen
De DGBW is opgedeeld in een aantal themadagen:
- Maandag: #HETKANWEL!
- Dinsdag: CO2-reductie (Paris Proof)
- Woensdag: Circulariteit
- Donderdag: Green Leadership
- Vrijdag: Klimaatadaptatie en gezondheid|